poniedziałek, 14 listopada 2022

Jak narysować postać w ruchu? / krok po kroku


Dzień dobry bardzo :)

Tu nadaje Pan Robert czyli Robi z Ministerstwa Komiksu! 44 dni w szpitalu sprawiło, że zatęskniłem za niebieskim niebem i zieloną, szumiącą trawą (mimo że za oknem jesień i szarówka). Dlatego dzisiejszą zabawę przeprowadzimy w klimatach "wiosennych" :) Spójrzcie na obrazki poniżej...

Często podczas warsztatów pytacie mnie, jak narysować postać w ruchu. Przytaczam wtedy przykład moich autorskich 5 UŚMIECHÓW, ale... nie uprzedzajmy faktów. Przygotujcie sobie: 

-białą kartkę,

-ołówek i gumkę,

-czarny pisak.   



Tych 5 UŚMIECHÓW to nic innego, jak: dwie nogi, dwie ręce i tułów. No i oczywiście kółko czyli głowa. Spójrzcie na rysunek poniżej. Naszkicujcie takiego "patyczaka" z uśmiechów :)

Dzięki kreskom, które wyglądają jak UŚMIECHY, osiągniemy efekt ruchu - każda ręka i noga sa wygięte, jakby się poruszały. Macie gotowe uśmiechy? No to przechodzimy do... paróweczek :) 



To nie pomyłka. Kolejny krok przypomina rysowanie parówek (lub kiełbasek). To nic innego, jak pogrubianie uśmiechów. Zauważcie, że uśmiechy powoli zamieniają się w ręce i nogi. 




No to teraz na końcu rąk dorysujcie dłonie, a na końcu nóg - buty. Kółko zamieńcie w prawdziwą głowę. Dorysujcie swojej postaci oczy, usta, włosy... Wszystko to rysujcie  oczywiście ołówkiem. Jesteśmy cały czas na poziomie szkicu. Tutaj powstaje dużo różnych kresek, z których za chwilkę wyłoni się prawdziwy, oryginalny rysunek. 





"Uśmiechy" zamieniły się w "parówki" a "parówki" w biegnącą postać. Teraz możecie nałożyć czarną linię - oczywiście musicie być pewni szkicu. Spójrzcie na ołówkowe kreski - w nich zamknięty jest rysunek, który zaraz wyłoni się, kiedy zaczniecie rysować czarną linią...





Czarna linia gotowa. Pod nią skrywa się plątanina ołówkowych linii, które teraz trzeba po prostu wytrzeć / wymazać gumką. Rysunek gotowy. Zauważcie, że wyszliśmy od bardzo prostego szkicu, od takiego SZKIELETU, który zbudowaliśmy na bazie 5 UŚMIECHÓW. To właśnie ten pierwszy, ołówkowy szkielet sprawił, że nasza postać jest cała w ruchu, widać w niej życie, odgina się, wygina, biegnie :) 
Pamiętajcie - w komiksie / na rysunku RUCH JEST BARDZO WAŻNY! 
Na końcu tego wpisu znajdziecie jeszcze film z rysowania postaci w ruchu.
teraz Wasza kolej. 
Dobrej zabawy życzy
Pan Robert czyli Robi z Ministerstwa Komiksu


Film z rysowania postaci w ruchu: